loading...
NIYOUSHA
NIYOUSHA بازدید : 49 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

برخورد به دیوار یکی از بدترین احساسات در جهان است، خصوصاً در محل کار. کارمندان می توانند بگویند چه زمانی توانایی انجام کارهای بیشتری را دارند اما فاقد صلاحیت و منابع لازم برای تحقق آن هستند ... یا صدایی برای درخواست آنها. کار در این حالت بسیار ناامیدکننده است و منجر به کاهش روحیه، کاهش بهره وری و از کار افتادن می شود. در حقیقت، یک مطالعه بر روی بیش از 7000 کارمند نشان داد که کسانی که احساس ضعف می کنند، در صدک 24th از نامزدی رتبه بندی می شوند در حالی که کسانی که دارای سطح بالایی از توانمندی هستند، در صدک 79 قرار می گیرند.

خوشبختانه هر سازمانی با رویکرد و ابزار مناسب می تواند کارکنان خود را توانمند کند. این مقاله در مورد مزایای توانمندسازی کارکنان بحث می کند و توضیح می دهد که چگونه می توان بهترین روش ها را شروع کرد و توانمند سازی کارمندان را در فرهنگ شرکت خود جای داد.

employee rewards

توانمند سازی کارکنان چیست؟

وقتی کسی توانمند می شود، توانایی انجام کاری را دارد ... و آنها آن را می دانند و به آنها اعتماد به نفس لازم برای موفقیت را می دهند. منظور از توانمندسازی کارکنان، روشی است که شرکت ها هر چیزی را برای کارمندان خود فراهم می کنند و هر آنچه را که برای موفقیت لازم دارند، فراهم می کنند. این امر به هر حال فراتر از تخصیص منابع ساده است. شرکت هایی که علاقه مند به توانمند سازی کارکنان هستند باید طبق موارد زیر عمل کنند:

    با درخواست مداوم و عمل به بازخورد آنها، به کارمندان صدا دهید.

    فرصت هایی را برای کارمندان فراهم کنید تا از طریق استقلال بیشتر، مسئولیت های اضافی یا حتی یک نقش کاملاً جدید رشد کنند.

    کارمندان را به طور مکرر بشناسید تا در تعامل و اعتماد به نفس در توانایی های خود افزایش یابد.

    و البته ابزارها، آموزش ها و اختیاراتی را که برای تعالی لازم دارند، در اختیار کارمندان قرار دهید.

رهبران یک شرکت، متخصصان منابع انسانی و سایر کارمندان همگی نقش اساسی را در ایجاد یک محیط حمایت و پشتیبانی می کنند. همه طرفین باید اعتماد متقابل را ایجاد کنند، در هنگام ریسک پذیری احساس راحتی کنند و انتظارات و دستورالعمل های روشنی را تعیین کنند. بدون این همکاری، توانمند سازی واقعی کارمندان غیرممکن است.

مزایای توانمندسازی کارکنان

توانمند سازی کارکنان می تواند اعتماد بیشتری به رهبری ایجاد کند، انگیزه کارکنان را تشویق کند، منجر به خلاقیت بیشتر شود و حفظ کارکنان را بهبود بخشد ... که همه اینها در نهایت منجر به نتیجه گیری بهتر می شود.

کارمندان با انگیزه

توانمند سازی کارکنان از طریق استقلال بیشتر ارتباط مستقیمی با افزایش انگیزه کارکنان دارد. کارشناسان اتفاق نظر دارند که کارکنانی که کنترل بیشتری بر نحوه، زمان و مکان انجام کار خود دارند، سخت تر کار می کنند و کار خود را جذاب تر می دانند. و اگر فرصتی برای نشان دادن آنچه می توانند انجام دهند، کارمندان بهترین قدم خود را گذاشته و در پایان روز احساس رضایت بیشتری می کنند.

اعتماد بیشتر به رهبری

در یک تحلیل متا که در هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده، آمده است رهبرانی که کارمندان خود را توانمند می کنند، در مقایسه با رهبرانی که کارمندان خود را توانمند نمی کنند، بیشتر مورد اعتماد زیردستان قرار می گیرند. این بدان معنا نیست که توانمند سازی کارکنان شامل فشار دادن کار به زیرمجموعه هایی است که مدیران احساس نمی کنند خودشان آنها را انجام می دهند. رهبرانی که به کارمندان خود توانمند می شوند، به عنوان مربی عمل می کنند، کارکنان خود را به انجام بهترین کارشان سوق می دهند و از آنها در طول مسیر حمایت می کنند. کارمندان توانمند احساس می کردند که رهبران آنها از زحمات زیاد آنها سو take استفاده نمی کنند ... در عوض، آنها پیروزی های خود را تشخیص داده و جشن می گیرند.

خلاقیت بهبود یافته

در همان متا آنالیز هاروارد، رهبرانی که قدرت را تصور می کردند گزارش های مستقیمی داشتند که احتمالاً توسط همکارانشان بسیار خلاق ارزیابی می شدند. تعجبی ندارد، زیردستان که به کارمندان خود اجازه می دادند برای خودشان فکر کنند و در تیم ها همکاری کنند، ایده های بدیع تری ایجاد کردند. نه تنها این، گزارش های مستقیمی که احساس قدرت می کردند به احتمال زیاد داوطلب کارهای اضافی می شدند و از سازمان های خود خارج از کار روزمره شغلی پشتیبانی می کردند. روانشناسان گمان کردند که افراد توانمند بیشتر به اهداف معنی دار متعهد هستند و از خلاقیت خود برای دستیابی به آنها استفاده می کنند.

یک خط پایین قوی تر

در پایان روز، شرکت هایی که توانمندسازی کارمندان را ارتقا می دهند به سادگی عملکرد بهتری نسبت به آنهایی که انجام نمی دهند، دارند. مشاغل دارای کارگران با انگیزه بالا 21 درصد سودآوری بیشتری دارند. از طرف دیگر، کارمندان غیر متعهد در ایالات متحده هر ساله هزینه های سرسام آور 450 تا 550 میلیارد دلاری را متحمل می شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 467
  • بازدید کلی : 3,052