loading...
NIYOUSHA
NIYOUSHA بازدید : 50 سه شنبه 26 مرداد 1400 نظرات (0)

یاد گرفتن طرز استفاده از مایکروفر می تواند راهی عالی برای گرم کردن غذای باقی مانده و پخت سریع غذا باشد. با این حال ، ممکن است از نحوه صحیح و ایمن استفاده از مایکروویو مطمئن نباشید ، یا بخواهید در مورد آنچه می توانید در این دستگاه گرم کنید و بپزید ، تجدید نظر کنید.

اگر تفاوت مایکروفر و ماکروویو مطمئن شوید که مایکروویو را طوری تنظیم کرده اید که استفاده از آن ایمن و آسان باشد. سپس می توانید غذا را در مایکروویو برای یک وعده یا میان وعده سریع گرم کنید. همچنین می توانید غذاهای خاصی را در مایکروویو مانند شام منجمد ، سبزیجات ، ماهی و پاپ کورن بپزید. شما باید مایکروویو را با تمیز کردن مرتب آن نگهداری کنید تا به کار خود ادامه دهد.

طرز استفاده از مایکروفر

برای استفاده از ماکروفر چند نکته مهم وجود دارد که عبارتند از:

مایکروویو را روی یک سطح صاف و خشک قرار دهید.

برای آشپزی با مایکروفر یک میز تمیز در آشپزخانه یا یک میز چوبی محکم برای مایکروویو خوب است. مایکروویو را در نزدیکی گاز یا برقی مانند اجاق گاز خود قرار ندهید.

اطمینان حاصل کنید که دریچه های هوای مایکروویو در یک طرف مسدود نشده اند.

بررسی کنید که حلقه غلتکی و سینی شیشه ای در مایکروویو محکم شده باشند.

 برای طرز استفاده از مایکروفر بیشتر مایکروویوها دارای حلقه پلاستیکی و سینی شیشه ای گرد هستند. حلقه غلتکی و سینی شیشه ای باید داخل مایکروویو قرار گیرد. سینی شیشه ای باید به راحتی و به آرامی روی حلقه غلتک بچرخد.

ماکروویو را به پریز دیواری متصل کنید

اطمینان حاصل کنید که خروجی 20 درجه است. این امر باعث می شود که از آن برای تغذیه مایکروویو ایمن باشید.

برای استفاده از مایکروفر بجای فر توجه داشته باشید که مایکروویو یک کشور ممکن است در کشوری دیگر کار نکند یا آسیب نبیند. در آمریکا و ژاپن ، پریزها معمولاً دارای 110 ولت 60 هرتز هستند. در اروپا ، آسیا و سایر نقاط جهان ، پریزها معمولاً دارای 220 ولت 50 هرتز هستند.

پریز را انتخاب کنید که قبلاً توسط دستگاه دیگر یا دستگاه الکترونیکی استفاده نمی شود.

به ویژگی های موجود در مایکروویو توجه کنید

طرز کار مایکروفر به این صورت است که ابتدا باید اعداد جلوی مایکروویو را از 1-9 بررسی کنید. با استفاده از این اعداد می توانید زمان پخت و پز یا گرم شدن مورد نظر خود را وارد کنید. همچنین باید یک دکمه Start در جلو وجود داشته باشد که می توانید از آن برای راه اندازی مایکروویو استفاده کنید. اکثر مایکروویوها دارای یک ساعت بر روی خود هستند که می توانید با استفاده از دستورالعمل های همراه با مایکروویو آن را تنظیم کنید.

بسته به مدل ، مایکروویو ممکن است تنظیماتی برای گرم کردن ، یخ زدایی و پخت غذا داشته باشد. این تنظیمات به طور خودکار غذای شما را بر اساس این که آیا می خواهید دوباره گرم کنید ، یخ زدایی کنید یا بپزید گرم می کند.

گرم کردن غذا در مایکروویو

برای طرز استفاده از مایکروفر باقی مانده های 1 تا 4 روزه را گرم کنید. باقیمانده های 5 روز یا بیشتر نباید گرم شوند یا خورده شوند ، زیرا احتمالاً خراب شده اند یا حاوی بیش از حد باکتری هستند تا با خیال راحت خورده شوند.

غذا را در یک حلقه روی یک بشقاب سرامیکی یا در یک کاسه شیشه ای بچینید. انباشتن غذا در وسط بشقاب یا کاسه باعث می شود غذای لبه بشقاب سریعتر از غذا به سمت مرکز بشقاب گرم شود. با هل دادن غذا به حلقه ای در لبه بشقاب یا کاسه از این امر جلوگیری کنید. این باعث می شود غذا به طور مساوی گرم شود.

همیشه غذا را در مایکروویو در ظروف سرامیکی یا شیشه ای گرم کنید. ظروف پلاستیکی می توانند مواد غذایی شما را ذوب کرده و آلوده کنند. ظروف فلزی می توانند در مایکروویو جرقه بزنند و خطر آتش سوزی دارند.

از استفاده از ظروف سرامیکی یا شیشه ای که دارای روکش طلا یا قطعات فلزی هستند خودداری کنید ، زیرا در مایکروویو جرقه می زنند.

غذا را با یک پوشش پلاستیکی ضخیم بپوشانید.

قبل از گرم کردن غذا با پوشاندن آن از پخش شدن آن در سراسر مایکروویو جلوگیری کنید. از یک پوشش ضخیم و گنبدی ساخته شده از پلاستیک مقاوم استفاده کنید که برای استفاده در مایکروویو طراحی شده است. می توانید روکش پلاستیکی مایکروویو را به صورت آنلاین تهیه کنید.

روکش پلاستیکی همچنین به گرم نگه داشتن غذا کمک می کند و احتمال خشک شدن آن در مایکروویو کمتر می شود.

همچنین می توانید از یک حوله کاغذی یا کاغذ مومی روی غذا به صورت تنگ استفاده کنید. دستمال کاغذی را بیش از یک دقیقه روی غذا نگذارید ، زیرا اگر در مایکروویو به مدت طولانی بماند در معرض سوختن است.

هر از گاهی غذا را کمی گرم کنید

 دانستن مدت زمان گرم کردن غذای پخته شده در مایکروویو می تواند مشکل باشد. با حرارت دادن غذا به مدت یک دقیقه شروع کنید. سپس ، آن را از مایکروویو خارج کرده و بررسی کنید که آیا به اندازه کافی گرم است یا خیر. غذا را هم بزنید ، به دنبال بخار ناشی از غذا باشید و آن را بچشید تا ببینید آیا به اندازه کافی گرم است یا خیر.

اگر غذا به اندازه کافی گرم نیست برای 30 ثانیه تا یک دقیقه دیگر در آن قرار دهید. گرم کردن غذا را در فواصل 30 ثانیه تا یک دقیقه ادامه دهید تا به اندازه کافی گرم شود.

گرم کردن کمی غذا به طور همزمان باعث می شود که غذا بیش از حد گرم نشود یا طعم آن خراب نشود.

منبع : https://www.wikihow.life/Use-a-Microwave

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 460
  • بازدید کلی : 3,045