loading...
NIYOUSHA
NIYOUSHA بازدید : 28 چهارشنبه 17 شهریور 1400 نظرات (0)

مودم های مبین نت کابلی نامرئی را بدیهی نگیرید. این دستگاهها پایه و اساس سیستمهای ارتباطی با عملکرد بالا در کسب و کار شما هستند و قابلیتهای آنها فراتر از یک دروازه اینترنتی است.

موارد اساسی نحوه کار مودم های مبین نت کابلی ، به علاوه ویژگی های مودم و اصطلاحات موردنظر در هنگام نصب دفتر یا تغییر ارائه دهنده خدمات اینترنت خود را برای نجات از سردردهای جدی در مراحل اولیه ، بیاموزید.

مودم مبین نت کابلی چیست؟

مودم های کابلی یک نوع سخت افزار رایج هستند که دستگاه های رایانه ای را با ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) متصل می کنند. مودم کابلی که از سایر مودم ها متفاوت است ، از کابل کواکس استفاده می کند ، همان زیرساختی که برنامه های تلویزیونی را به مشاغل یا خانه های ما می آورد تا از این اتصال پروکسی کند ، نه یک خط تلفن یا DSL.

در برنامه های مسکونی و تجاری ، یک مودم کابلی قادر است دسترسی به صدا ، اینترنت و تلویزیون چند کانالی را در اکثر موارد تحت یک قرارداد خدمات تلفیقی واحد ارائه دهد.

مودم مبین نت چگونه کار می کند؟

اساساً مودم های کابلی به عنوان مترجم دیجیتال کار می کنند. آنها سیگنال های داده را از شبکه ISP شما دریافت می کنند ، سپس بلافاصله آنها را به "زبان" دیجیتالی ترجمه می کنند تا روترهای شما از طریق اتصال اترنت سیمی یا اتصال Wi-Fi در شبکه محلی شما توزیع شوند.

مودم های کابلی این تبدیل مهم را از طریق کابل های کواکسیال و یک کابل اترنت انجام می دهند که مستقیماً به دستگاه های رایانه ای یا روتر شبکه متصل می شود. هر چند برخی از دستگاه های مودم کابلی مدرن دارای روتر یکپارچه هستند ، به این معنی که برای دسترسی به اینترنت نیازی به دو دستگاه جداگانه ندارید که از طریق سیم و پورت اترنت متصل شده اند. دستگاه واحد هر دو عملکرد را همزمان انجام می دهد. در هر صورت - یک مودم و روتر کابلی جداگانه یا یک واحد دوگانه - مودم شما برای دسترسی به اینترنت به همان نوع کابل هایی که سیگنال های تلویزیون را منتقل می کنند ، متکی است.

این اکوسیستم تحویل از ارائه دهندگان یا اپراتورهای ملی کابل می خواهد تا مرکزهای منطقه ای و حتی محله ای را برای انتقال داده های مبتنی بر خط کابل ایجاد کنند. در آن مراکز ، مردم به طور مساوی پهنای باند را تقسیم می کنند ، در حالی که اپراتورهای کابل محدودیت داده را اعمال می کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ کاربر (از جمله مشاغل) پهنای باند بیش از حد سیفون نمی کند. با توسعه گسترده فناوری ، ارائه دهندگان کابل تصمیم گرفته اند تا مشتریان مسکونی و تجاری خود را تقسیم بندی کنند ، بنابراین در حالی که این پلت فرم هنوز مشترک است ، ترافیک تجاری از همسایگان ساکن جدا شده است. خدمات تجاری همچنین شامل SLA (توافقنامه سطح خدمات) می شود که پاسخ سریع و اولویت را برای اختلالات یا قطع خدمات تضمین می کند.

سطوح با قیمت بالاتر دسترسی سازمان شما را به پهنای باند بیشتر باز می کند. بسیاری تصور می کنند که افزودن پهنای باند بیشتر به این معنی است که شما سرعت اینترنت خود را افزایش می دهید. با این حال ، این یک سوء تفاهم است ، زیرا پهنای باند در واقع مقدار داده ای است که می توان بر حسب مگابیت بر ثانیه (مگابیت بر ثانیه) برای شما ارسال کرد. افزایش پهنای باند به این معنی است که می توانید اطلاعات بیشتری - یعنی مگابیت بیشتر - دریافت کنید. این تصور بهبود سرعت داده را ایجاد می کند ، اما در واقع بهبود کمی داده است

در واقع ، فقط مودم های کابلی و سایر زیرساخت های شبکه می توانند آنچه را که ما به عنوان سرعت اینترنت درک می کنیم افزایش دهند. مودم چگونه کار می کند و چه تاثیری بر سرعت اینترنت شما دارد؟ این سرعتها در اندازه گیری انتقال معروف به استاندارد Data Over Cable Service Interface Specification یا به اختصار DOCSIS منتقل می شوند. هر مودم کابلی دارای سرعت DOCSIS است و این سرعتها در مدلهای مودم بسیار متفاوت است. سرعت بارگیری معمولی برای مدلهای قدیمی مودم DOCSIS (به عنوان مثال ، DOCSIS 1 ، 1.1 و 2) به طور متوسط ​​30-100 مگابیت بر ثانیه است ، در حالی که پیشرفته ترین مدلها بین 1 تا 10 گیگابیت در ثانیه (Gbps) بارگذاری را ارسال می کنند.

مودم کابلی برای چه مواردی استفاده می شود؟

مودم های کابلی تجاری قطعات سخت افزاری ضروری برای عملکرد اینترنت و سیستم های ارتباطی داده هستند. یافتن واحدی با قابلیت های مناسب برای بازکردن قابلیت های ارتباطی کامل بسیار مهم است ، از جمله:

دسترسی به ISP

اساسی ترین عملکرد مودم کابلی ارتباط با شبکه ارائه دهنده خدمات اینترنت شماست. مودم کابلی یکی از محبوب ترین و قابل اطمینان ترین روش های اتصال ISP است زیرا از طریق یک اکوسیستم کابل های فیزیکی در سراسر کشور به خوبی استقرار یافته است.

استفاده و بسته بندی خدمات

 خدمات صوتی ، اینترنت و تلویزیون را می توان تحت یک قرارداد با استفاده از شبکه های تحویل مبتنی بر مودم کابلی همراه کرد. در بسیاری از موارد ، جمع آوری خدمات از یک ارائه دهنده صورت حساب ارائه دهنده شما را کاهش می دهد و در هزینه کسب و کار شما صرفه جویی می کند. هنگام بسته بندی ، هر سرویس از طریق خطوط کابل فیزیکی جداگانه ارائه می شود و اختلالات سرویس و زمان تاخیر را به حداقل می رساند. بسته بندی ارتباطات یکپارچه را به عنوان بهترین شیوه خدمات (UCaaS) ارائه می دهد ، که اغلب فناوری مخابرات و زیرساخت های مربوطه را در زیر یک پلت فرم چتر ترکیب می کند.

ارتقاء سرعت اینترنت

 ISP ها و شرکت های کابلی طیف وسیعی از سرعت خدمات بارگیری اینترنت را از کمتر از 100 مگابیت بر ثانیه تا یک گیگا ارائه می دهند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 490
  • بازدید کلی : 3,075