loading...
NIYOUSHA
NIYOUSHA بازدید : 32 سه شنبه 02 شهریور 1400 نظرات (0)

اغلب گفته می شود که دانش برابر با قدرت است. در حالی که نمی توان این گزاره را به معنای جهانی (و در واقع ، تا حدودی کلیشه ای) به کار برد ، این مفهوم به روشن شدن یک حقیقت مهم در مورد دنیای دیجیتال امروز کمک می کند: ارزش های مصرف کننده به طور مداوم در حال تحول است. اطلاعات هرگز به این آسانی در دسترس نبوده است. رویکردهای ارتباطی در حال تغییر است و موفقیت در دنیای فناوری محور امروز به طور مستقیم با کمیت و نه کیفیت اطلاعات فرد ارتباط دارد-معیارهای مربوط به کسب و کار ، مشتری ، رقیب و بازار. اما بخش های فناوری اطلاعات دیگر دسترسی انحصاری به داده ها ندارند و با استفاده از داشبورد BI ، دانش در سراسر شرکت پخش می شود و هر کاربر تجاری را قادر می سازد تا گزارشات تعاملی خود را ایجاد کند ، از تجسم داده استفاده کرده و دانش را با ذینفعان داخلی و خارجی گسترش دهد.

داشبورد مدیریتی چیست؟

تصمیم گیری آگاهانه در نهایت منجر به دسترسی بیشتر ، فرصت ها و پیشرفت فناوری می شود. اغلب ، مهمترین عامل در تعیین موفقیت به افرادی مربوط می شود که در تصمیم گیری های واقعی و آگاهانه شرکت می کنند و از نظرات و مفروضات پیروی می کنند. اما یک مکانیزم استراتژیک هوش تجاری (BI) که در عصر دیجیتال کاملاً ضروری است چیست؟ داشبورد BI چگونه می توانید یکی ایجاد کنید؟ با تشکر از بهترین شیوه های خاص داشبورد BI.

در اینجا ، ما در مورد اهمیت کار با داشبورد هوش تجاری صحبت می کنیم ، در حالی که 10 مهمترین بهترین روش برای موفقیت را بیان می کنیم. این شیوه ها با تجربه ما به عنوان ارائه دهنده BI در صدها مشتری در طول این سالها توسعه یافته است و ما تصمیم گرفته ایم که تجربه گسترده خود را از انجام پروژه های موفق BI در سراسر جهان به اشتراک بگذاریم.

برای عملی کردن تئوری ، ما همچنین انتخابی از نمونه های داشبورد هوش تجاری در دنیای واقعی را بر اساس اهداف یا رشته های مختلف کسب و کار ارائه می دهیم که با خالق داشبورد BI قدرتمند ایجاد شده است و می توانید برای نیازهای تجاری خود استفاده کنید. اما ابتدا اجازه دهید کمی از اصطلاحاتی که استفاده می کنیم و مزایایی که آنها ارائه می دهند ، ارائه دهیم.

1) داشبورد هوش تجاری چیست؟

داشبورد BI - یا داشبورد مدیریتی یا داشبورد هوش تجاری - یک ابزار مدیریت اطلاعات است که از تجسم داده برای نمایش KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) ردیابی شده توسط یک شرکت برای ارزیابی جنبه های مختلف عملکرد و در عین حال ایجاد بینش های کاربردی استفاده می کند.

آنها اساساً یک رویکرد مبتنی بر فناوری هستند که برای تجزیه و تحلیل و تجسم اطلاعات به روشی کاربردی استفاده می شود. طراحی داشبورد هوش تجاری ، نمودارها و نمودارها را در یک صفحه واحد ادغام می کند و تصویر بزرگی از وضعیت مورد ارزیابی را در اختیار خواننده قرار می دهد. ابزارهای داشبورد BI ماهیت ثابت و تعیین شده ای ندارند و با نمایش معیارهای مربوط به عملکرد ، صنعت یا پلت فرم خود ، با نیازهای افرادی که آن را می سازند ، سازگار هستند. در زیر می توانید یک نمونه داشبورد حرفه ای BI را بیابید:

مثال داشبورد BI: داشبورد خرید KPI

چنین داشبورد های مدیریتی می توانند دارای ویژگی های مختلفی باشند که عمدتا دارای رابط کاربری قابل تنظیم ، سطح خاصی از تعامل و همچنین امکان کشیدن داده ها در زمان واقعی از منابع متعدد است. با این امکان که کاربر بتواند داده های خام پیچیده و سنگین را تجسم کند ، پردازش داده ها را برای مغز ما ساده کرده و خوانندگان را در یک نگاه اجمالی از عملکرد گذشته ، فعلی و آینده ارائه می دهد.

این نوع راه حل های پیشرفته جنبه های اساسی داشبورد های هوش تجاری سنتی را با تعهد خود به تجربه کاربر ترکیب می کند. دانش پیش نیاز SQL از بین رفته است ، معادلات و زبان بی شمار پیچیده ای وجود دارد که فقط برای مجرب ترین و واجد شرایط ترین متخصصان فناوری اطلاعات منطقی است. به جای آن یک داشبورد برای استفاده از ابتدا طراحی شده است - قوی ، به اندازه کافی برای کارآموز بدون آموزش قبلی ، و به اندازه کافی قدرتمند برای مدیرعامل با سالها تجربه خط مقدم. از اندازه گیری کارآیی بودجه ، تعیین روند بازار ، تا درک مصرف کنندگان - ابزارهای مدرن BI به مشاغل عصر دیجیتال اجازه می دهد تا به راحتی شاخص های کلیدی عملکرد محرک بازارهای امروز را شناسایی کنند.

2) مزایای کلیدی داشبورد BI چیست؟

هدف داشبورد BI این است که به کاربران تجاری کمک کند تا با آگاهی بهتر تصمیمات خود را جمع آوری ، تجزیه و تحلیل کرده و داده های خود را تجزیه و تحلیل کنند-و البته ، آنها را به روشی معنادار تجسم کنند. هدف آنها ساده سازی یک تجزیه و تحلیل پیچیده از حجم عظیمی از داده ها است تا از هرگونه روند یا الگو جلوگیری شود. اغلب به اندازه کافی ، آنها در یک جدول بی نهایت از اعداد و ارقام نادیده گرفته می شوند یا بدون نقطه می شوند ، و پتانسیل چنین داده هایی هنوز مورد استفاده قرار نمی گیرد.

داشبوردهای BI اطلاعات را به صورت منسجم سازماندهی می کند در حالی که هرگونه درهم ریختگی احتمالی که هنگام کار بوجود می آید را کاهش می دهد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 462
  • بازدید کلی : 3,047