loading...
NIYOUSHA
NIYOUSHA بازدید : 25 شنبه 27 شهریور 1400 نظرات (0)

سه نوع اصلی صورت های مالی وجود دارد: ترازنامه ، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد.هنگامی که می دانید چگونه صورت های مالی خود را بخوانید ، می توانید راه هایی را برای سود بیشتر ، گسترش مشاغل خود یا پیش از رشد مشکلات پیدا کنید.بیایید هر یک از این جملات را قطعه به قطعه و با استفاده از مثال ها مرور کنیم. سپس ، می توانیم از برخی نسبت های اساسی مالی استفاده کنیم تا ببینیم عملکرد کسب و کار شما چگونه است.

صورتهای مالی چیست؟

سه صورت مالی اساسی وجود دارد که کسب و کار شما ممکن است از آنها استفاده کند: ترازنامه ، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد. اگر تازه وارد گزارشگری مالی شده اید ، مقاله جامع ما در مورد صورتهای مالی را بررسی کنید - سپس به اینجا مراجعه کنید تا نحوه تجزیه و تحلیل آنها را با نسبت های مالی بیاموزید.

نسبت های مالی چیست؟

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی شرکت شما را در دسته های مختلف نشان می دهد - به عنوان مثال ، چقدر خوب می تواند بدهی های خود را پوشش دهد یا چقدر سود دارد.

شما با اتصال اطلاعات مالی خود به فرمول ها از این نسبت ها استفاده می کنید. فرمول های متفاوتی وجود دارد - به این معنا که نسبت های متفاوتی وجود دارد - می توانید بر اساس صورت های مالی مورد تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

مشاوران مالی ، متخصصان سرمایه گذاری ، CPA ها و نویسندگان گزارش های سالانه شرکت ها ممکن است از محاسبات سطح اینشتین برای کمک به مشتریان خود برای برنامه ریزی نحوه هزینه استفاده کنند. اما در این راهنما ، ما مستقیم ترین و ضروری ترین نسبت هایی را که صاحبان مشاغل برای تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت های خود و تصمیم گیری های تجاری روزانه استفاده می کنند ، بررسی می کنیم.

نحوه خواندن ترازنامه

ترازنامه شما به شما می گوید که چقدر ارزش (دارایی) و چقدر پول بدهی (بدهی) دارید. دارایی ها می توانند شامل پول نقد ، حسابهای دریافتنی ، تجهیزات ، موجودی یا سرمایه گذاری باشد. بدهی ها می توانند شامل حسابهای پرداختنی ، هزینههای تعهدی و بدهیهای بلند مدت مانند وام مسکن و سایر وامها باشد.

بخشهایی از ترازنامه

ASSETS شامل تمام ارزشی است که در دست دارید. برخی از آن پول نقد سرد است - مانند مورد خط حساب حساب بانکی تجاری در مثال بالا ، که دارای 20000 دلار است. برخی از آن مانند تجهیزات یا موجودی کمتر مایع است. و ممکن است برخی از آنها هنوز در دست شما نباشند - حسابهای دریافتنی یا پرداختهایی که قرار است دریافت کنید.

مسئولیت برای شما هزینه دارد. کسر آنها از دارایی های شما به شما این ایده را می دهد که کسب و کار شما واقعاً چقدر باید با آن کار کند. در مثال بالا ، حسابهای پرداختنی - معمولاً پرداختی به فروشندگان یا پیمانکاران - می تواند یک بدهی کوتاه مدت تلقی شود. احتمالاً هر ماه به آنها پول پرداخت می کنید سایر بدهی ها ، مانند بدهی وام تجاری ، مدت بیشتری باقی می مانند.

 

OQNER’S EQUITY پولی است که شما ، صاحب آن ، در این تجارت غرق کرده اید. سرمایه ، سرمایه گذاری اولیه شما است ، پولی که برای راه اندازی و استفاده از آن استفاده کردید. سود انباشته سودي است كه كسب و كار شما در اختيار داشته است. و نقاشی یا قرعه کشی مالک ، پولی است که شما از کسب و کار خود به خود می پردازید. (به منظور حسابداری مرتب و بدهی ، نباید از سودهای انباشته شرکت خود به عنوان حساب هزینه شخصی استفاده کنید.

هر ماه صورتهای مالی شفاف دریافت کنید.

گزارش مالی قوی با استاندارد Bench ارائه می شود. هر معامله تجاری و معیار عملکرد را مانند یک حرفه ای پیگیری کنید و بلافاصله یک کسب و کار هوشمندتر را اداره کنید.

تجزیه و تحلیل ترازنامه با نسبت های مالی

این سه نسبت مالی به شما امکان می دهد ترازنامه خود را تجزیه و تحلیل اساسی کنید.

نسبت جاری نقدشوندگی شما را اندازه گیری می کند-چگونه دارایی های جاری شما به راحتی می تواند به نقدینگی تبدیل شود تا بدهی های کوتاه مدت شما را پوشش دهد. هرچه این نسبت بیشتر باشد ، دارایی های شما نقدینگی بیشتری دارد.

برای محاسبه نسبت فعلی ، از این فرمول استفاده کنید:

نسبت جاری = دارایی های جاری / بدهی های جاری

اگر از مثال بالا استفاده کنیم ، محاسبه به این صورت است:

نسبت فعلی = 36،000 / 11،000 = 3.27

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 477
  • بازدید کلی : 3,062