loading...
NIYOUSHA
NIYOUSHA بازدید : 38 جمعه 15 مرداد 1400 نظرات (0)

ویژگیهای یک مدیر عامل حرفه ای چیست؟ متأسفانه هیچ پاسخ جامعی برای این سال وجود ندارد. همه چیز به عوامل متعددی بستگی دارد ؛ مانند نوع شرکت مورد نظر ، استراتژی ، هدف ، زمینه ، سهام ، تیم ، مدیریت…

به زبان ساده ، همانطور که باید کارمند مناسب برای شغل مناسب وجود داشته باشد ، مدیر مناسب برای شرکت ، زمینه و تیم مناسب نیز وجود دارد. بنابراین ، یک مدیر "خوب" یک مفهوم کاملاً وابسته به زمینه است.

بنابراین ، در اینجا 15 ویژگی که اغلب با مدیران حرفه ایمرتبط هستند ، آورده شده است.

شماره 1 - داشتن چشم انداز و ارتباط با آن

یکی از ویژگیهای یک مدیرعامل حرفه ای ، دانستن نحوه انتقال مأموریت به دیگران و ارائه طرز تفکر روشن است که می تواند کار همه را جهت دهد. داشتن بینایی یک چیز است ، اما اینکه بتوانید آن را منتقل کنید کاملاً چیز دیگری است.

به هر حال ، اگر به وضوح قابل درک نباشد ، بی فایده است. و من باید واژه را به وضوح تأکید کنم!

شماره 2 - خودمختار و مسئول بودن

یک مدیر عامل حرفه‌ای باید بتواند به تنهایی تصمیمات خود را اتخاذ کند و از همه مهمتر باید بتواند مسئولیت آن انتخاب ها را خوب یا بد انتخاب کند. همچنین بسیار مهم است که آنها استقلال کارکنان خود را در اولویت قرار داده و توسعه دهند و آنها را مدام توانمند سازند.

خودمختار بودن به این معناست که از مسئولیت نترسید ، بتوانید موضع محکمی در مورد موضوعات حتی در مواقع تنها با یک نظر داده شده داشته باشید و پیامدهای چنین تصمیمی را بپذیرید.

بیایید صادق باشیم - رهبر بودن اغلب به این معنی است که باید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید ، و این قدرتی نیست که به همه داده شود!

شماره 3 - دانستن نحوه فرماندهی

فرد فرمانده باید هدف را زیر نظر داشته باشد ، دستورالعمل ها را ارائه دهد ، قضاوت کند ، موانع را به طور مستقیم برطرف کند ، احساسات خود را مدیریت کند ، برای دیگران الگو باشد ، در برخی از موضع ها موضع محکمی اتخاذ کند-اغلب برخلاف وضع موجود - و اعتماد دیگران را جلب کنید. واقعاً کار آسانی نیست!

هیچ چیز برای تیمی مضرتر از یک کاپیتان بدون راهنما نیست ، که قادر به حل اختلافات نیست ، از دیدن واقعیت آنگونه که هست خودداری می کند ، نمی تواند انتقاد را تحمل کند و پاسخگوی اقدامات خود نیست. این دستور العمل کامل برای فاجعه است!

شماره 4 - اتخاذ تصمیمات درست در زمان مناسب

برای مدیران ، هنر تصمیم گیری از الزامات اساسی رهبری است. نتیجه انتخابهای مدیر می تواند دلیل موفقیت یا شکست آنها باشد و اغلب نیز هست.

مهم است که بهترین تصمیم ممکن را بگیریم ، اما گرفتن آن در زمان مناسب بسیار مهم است. خیلی دیر انجام دادن به اندازه تصمیم گیری اشتباه است.

شماره 5 - نشان دادن شجاعت مدیرعامل حرفه ای

یکی از ویژگیهای اصلی یک مدیرعامل حرفه ای شجاعت مدیریتی اوست. به هر حال ، آنها افرادی هستند که باید با مشکلات روبرو شوند ، چیزهایی را که هستند بیان کنند ، تصمیمات دشواری بگیرند و مسئول اعمال خود باشند.

به رسمیت شناختن چیزها به این معنی که آنها می گویند آنچه را که باید در زمان مناسب ، به شخص مناسب و به شیوه مناسب بیان شود.

مواجهه با مشکلات اساساً معادل این است که مطمئن شوید شخص به واقعیت نگاه می کند ، مهم نیست که چقدر خشن است ، و سپس آن را با تیم به اشتراک بگذارید تا با هم کنار بیایید.

در مجموع ، شجاعت مدیریتی به معنای دانستن نحوه مدیریت طوفان ، از جمله عدم قطعیت و ابهام ناشی از آن است. یک مدیرعامل حرفه ای بیشتر از تصمیمات اشتباه تصمیمات درست می گیرد ، حتی اگر بر اساس اطلاعات ناکافی باشد ، در کمترین زمان ممکن و با راه حل های اندک یا بدون سابقه که استدلال خود را بر اساس آنها استناد کند!

شماره 6 - نشان دادن رهبری و الهام بخشیدن به دیگران

رهبری توانایی تأثیرگذاری و هدایت گروه به سوی یک هدف مشترک است ، در حالی که از رابطه اعتماد متقابل لذت می برید. برای یک مدیر ، این همچنین به معنای مسئولیت پذیری ، فرماندهی ، داشتن بینایی ، تشویق مشارکت و انگیزه کارکنان است ، در حالی که همکاری گروهی را با هدف اصلی در نظر بگیرید.

شماره 7 - داشتن منابع فکری

یک مدیر عامل حرفه ای همیشه می خواهد خود را تکامل دهد ، بیاموزد و بهتر کند. هرچه منابع فکری بیشتری داشته باشند ، یادگیری سریعتر اتفاق می افتد!

آیا مدیران شما سبک تفکر منطقی دارند. توانایی استفاده از یک زنجیره استدلال منظم و دقیق یا طرز فکر سیستماتیک و قیاسی؟

آیا آنها قادر به ایجاد و تدوین فرضیه ها ، داشتن حس ششم و شهود خود هستند؟ در طوفان ابهام ، شهود ضروری ترین ابزار است!

آیا آنها علاوه بر روش عملیاتی تری برای مشاهده امور ، دیدگاه راهبردی جهانی دارند؟ آیا آنها قادر به دستکاری مفاهیم انتزاعی هستند که مستقیماً به کاربرد مستقیم تبدیل نمی شوند ، مانند ایده ها و مفاهیم مفهومی؟

شماره 8 - داشتن حس سیاسی

داشتن حس سیاسی اساساً این است که بتوان بین "سیاسی بودن" و "داشتن حس سیاسی" تفاوت قائل شد (و از تعداد افرادی که این تمایز را درک نمی کنند شگفت زده خواهید شد!).

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 485
  • بازدید کلی : 3,070