loading...
NIYOUSHA
NIYOUSHA بازدید : 39 دوشنبه 25 مرداد 1400 نظرات (0)

طراحی ساختار سازمانی عامل اصلی تعیین عملکرد یک سازمان و نحوه همکاری افراد در این سازمان ها است. در این مقاله ، ما استدلال می کنیم که طراحی سازمان ها باید مبتنی بر علم و آینده نگر باشد. این امر چالش هایی را در طراحی سازمان ها در زمینه ها و موقعیت هایی ایجاد می کند که جدید هستند و قبلاً دیده نشده اند. آزمایش آنچه هست و چه چیزی ممکن است مبنای کاوش و بررسی آنچه علم خوبی را برای طراحی سازمانی می سازد ، است.

آزمایش به ما این امکان را می دهد تا بررسی کنیم که چه چیزی ممکن است برای طرح های سازمان ، که هنوز به خوبی درک نشده اند یا هنوز وجود ندارند ، باشد. جوامع مشارکتی ، مشاغل جدید ، سازمانهای چابک و سازمانهای موقت مثالهایی هستند. آزمایش به ما امکان می دهد آنچه را که هست و آنچه ممکن است باشد بررسی و بررسی کنیم و مشکل طراحی سازمانی را بررسی کرده و آزمایشاتی را برای درک رابطه بین ساختار و مکانیسم های هماهنگی اطلاعات ، ارتباطات ، تصمیمات ، اعتماد و انگیزه ها انجام دهیم-مبنایی برای چند احتمالی نظریه طراحی سازمانی.

مراحل طراحی ساختار سازمانی

یک طرح سازمانی باید تناسب بین ساختار تقسیم وظایف در سازمان با هماهنگی آن یا نحوه عملکرد هماهنگ این وظایف را مشخص کند. این وظایف می توانند به هم وابسته و نامشخص باشند. برای طراحی سازمانهای خوب ، ما به شواهد تجربی در مورد آنچه هست و اکتشاف در مورد آنچه که ممکن است نیاز داشته باشیم. ما برای اینکه بتوانیم دانش خود را تعمیم دهیم به یک مبنای نظری خوب نیاز داریم. برای نشان دادن نکته خود ، ما دو آزمایش را بر روی فرضیه کلاسیک شکل M بررسی می کنیم-یک شبیه سازی کامپیوتری که هماهنگی ، ساختار سازمان و وابستگی متقابل را بررسی می کند و یک آزمایش آزمایشگاهی که تأثیر انگیزه ها را بر فرصت طلبی و عملکرد بررسی می کند. با هم ، ما متوجه می شویم که فرم M یک طراحی سازمانی قوی است ، اما با شرایط احتمالی.

در نهایت ، ما بحث می کنیم که چگونه مشاهده و آزمایش با هم پایه و اساس توسعه نظریه طراحی سازمانی مبتنی بر علم است.

زمینه

طراحی ساختار سازمانی تأثیر بسزایی بر عملکرد سازمان دارد (دوتی و همکاران 1993). بنابراین ، مهم است که بدانیم یک سازمان خاص چگونه باید طراحی شود. ون د ون و همکاران در سال 2013 آمده است: "در مورد طراحی سازمان ها و موسسات چیزهای زیادی آموخته شده و حتی باید بیشتر آموخته شود." علاوه بر این ، آنها از محققان می خواهند که با طرح دستور کار جدید در طراحی سازمانها با روشهای تحقیقاتی نویدبخش ، به مرز مطالعات سازمانی بازگردند. لویت (2012) پیشنهاد می کند که تحقیقات آینده در مورد طراحی سازمان مرزهای نظریه ریز احتمالی سازمان را گسترش می دهد. گولاتی و همکاران (2012) ، از طرف دیگر ، تمرکز بر طراحی فرا سازمانی را پیشنهاد می کند که در آن طراحی سازمانی در زمینه ای بین سازمانی و اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد.

 

آیا ما دانش علمی داریم که می تواند به ما در طراحی سازمانهای کارآمد و م forثر برای آینده کمک کند و آیا علم طراحی سازمانی وجود دارد؟ در ابتدا ممکن است به نظر برسد که علم و طراحی متضاد یکدیگر هستند و این دو با هم سازگار نیستند. علم فعالیت فکری و عملی است که شامل مطالعه سیستماتیک ساختار و رفتار جهان فیزیکی و طبیعی از طریق مشاهده و آزمایش است ، در حالی که طراحی یک طرح یا نقاشی است که برای نشان دادن ظاهر و عملکرد یا عملکرد یک ساختمان ، پوشاک ، سازمان طراحی شده است. ، یا شی دیگری قبل از ساخته شدن.

 

در این مقاله ، ما در مورد علم طراحی سازمانی بحث می کنیم و ارائه می دهیم ، از جمله بحث مدل ها و نظریه های طراحی سازمان ها. ما استدلال می کنیم که آزمایش آنچه هست و آنچه ممکن است باشد ارتباط علم و طراحی برای علم طراحی سازمانی است (برتون و اوبل 2011). ما ممکن است با استناد به روشهای تحقیق جدید و روشهای جدید تصور امکانات ، به موضوع طراحی سازمانها بپردازیم. با این حال ، ما همچنین باید از دانش فعلی خود برای طراحی سازمانهای جدید برای شرایط جدید استفاده کنیم. استفاده از آزمایش بر اساس دانش فعلی ما راهی برای پیشرفت است. این تنها راهی است که می توان دانش موجود را برای کمک به سازمانهای طراحی در آینده تعمیم داد.

 

این مقاله همچنین دیدگاه روش شناسی علم طراحی سازمان را ارائه می دهد. ما در مورد آنچه از علم طراحی سازمان آموخته ایم بحث خواهیم کرد. با تکیه بر کتاب سیمون علوم مصنوعی (سیمون 1996) و مفاهیم مرتبط ، ما یک علم طراحی سازمانی را توسعه می دهیم که در آن سوال اساسی طراحی سازمانی این است که چگونه بین ساختار و هماهنگی تناسب ایجاد کنیم. ساختار این است که یک هدف یا مشکل بزرگ را به مسائل و واحدهای کوچکتر تقسیم کنیم. نتیجه مجموعه ای از وظایف است که باید انجام شود

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 456
  • بازدید کلی : 3,041